Raluca

RALUCA T.

senior monitor

Născută la Buzău, a început să practice gimnastica artistică încă de la vârsta de 7 ani la Liceul cu Program Sportiv „Nadia Comăneci” Onești, din județul Bacău. Miile de ore de antrenamente, tensiunea şi miza competiţiilor la care a participat au lăsat urme adânci şi momente greu de exprimat în cuvinte. Viaţa unui copil care face performanţă sportivă este plină de sacrificii dar şi de recompense dacă ştii să te bucuri de ele. După absolvirea liceului, în anul 2007, a urmat cursurile universitare de licență, master, doctorat și postdoctorat la Facultatea de Educație Fizică și Sport din Iași. Studiile universitare i-au completat experienţa celor 12 ani de activitate de performanţă şi i-au potenţat abilităţile de pedagog sportiv. În anul 2010 a fost licențiată în domeniul Educație Fizică și Sportivă, în anul 2012 a obţinut diploma de master în domeniul Educație Fizică și Sport, programul de studii Fitness şi Estetică Corporală, în anul 2022 a obținut titlul științific de doctor, în domeniul Știința Sportului și Educației Fizice, iar în 2024 a absolvit Programului postdoctoral de cercetare avansată în cadrul Școlii Doctorale în Știința Sportului și Educației Fizice din Iași, domeniul Sport. Profesionalismul, stăpânirea artei sportului, harul pedagogic sunt calități dobândite pe parcursul anilor de studiu, grefate pe o avidă curiozitate intelectuală, care i-au oferit multe oportunităţi de a lucra în domeniul sportului, educației fizice și fitness-ului.

Cariera de pedagog sportiv a început-o în anul 2008 în calitate de instructor fitness - aerobic şi a continuat cu cea de profesor de Educaţie Fizică și Sport în învăţământul primar, gimnazial și liceal. Din anul 2015 a ales noul drum: acela de a deveni cadru didactic. A fost angajată a Școlii Gimnaziale ”Ștefan Bârsănescu” din Iași, unde a ocupat funcţia de diriginte şi profesor titular la disciplina Educaţie Fizică şi Sport. Meseria de dascăl i-a oferit în acelaşi timp bucuria de a practica cea mai frumoasă meserie din lume dar şi şansa de a vedea zâmbete pe chipul copiilor mulţumiţi de ceea ce fac. Activitatea şcolară se împarte între norma didactică la facultatea de profil, competiţii şi concursuri şcolare, precum şi numeroase proiecte educational - sportiv la care participă din convingere şi cu pasiune. În prezent este asistent universitar doctor la Facultatea de Educație Fizică și Sport din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Dorinţa permanentă de a-şi îmbunătăţi abilităţile profesionale i-a oferit motivaţia de a participa la numeroase programe educaţionale, cursuri de perfecţionare şi conferinţe ştiinţifice. Printre cele mai importante proiecte, menționăm faptul că în anul 2017 a reprezentat şcoala în proiectul european ”Get Addicted To Sport Value”, proiect care s-a desfăşurat pe o perioadă de 10 zile în Sardinia, Italia, proiectul fiind reprezentat de 5 ţări implicate (Italia, Turcia, România, Malta, Grecia). În 2021, a reprezengtat facultatea în Proiectul Erasmus S4SC - Sports+ For Social Change, proiect care s-a desfășurat pe o perioadă de 1 an și a fost reprezentat de 4 țări partenere (Turcia, Portugalia, Spania și România) iar în 2024 a făcut parte din echipa de implementare a Proiectului BIP “Motor intelligence development through innovative approaches” cu participanţi de la cinci universităţi din Portugalia şi Spania.

Sub îndrumarea şi încurajarea permanentă a lect. dr. Iulian DUMITRU, un profesor cutezător şi devotat, a reuşit să-şi concentreze atenţia şi asupra cercetării ştiinţifice, eforturi ce s-au cuantificat prin publicarea unei serii de articole ce abordează aspecte particulare ale sportului, educaţiei fizice şi fitness-ului încă din anii studenţiei.

Competenţele dobândite prin studiu şi experienţă sunt orientate asupra următoarelor domenii: gimnastică artistică, gimnastică aerobică şi fitness, coregrafii aerobic, antrenamente personalizate, înot, aqua gym, jocuri dinamice şi creative, parcursuri motrice tematice, ateliere storytelling, orintare montană, dans și schi. Abilităţi de comunicare şi relaţionare, competenţele de lucru cu elevii şi cu adulţii, capacitatea de comunicare, spiritul organizatoric, abilitatea de a lucra în echipă pe care le-a dobândit în timpul anilor de formare sunt esenţiale în munca de monitor în taberele de vară şi de iarnă.

Când i s-a propus o colaborare în cadrul proiectului Alegria, am fost în egală măsură bucuroasă dar şi conştientă de faptul că o aşteapta o mare responsabilitate. Adresat copiilor şi adolescenţilor dornici de aventură şi dispuşi să-şi asume o serie de norme, principii şi valori, aceast proiect este mai mult decât o tabără. Este un timp şi un spaţiu în care alegriştii învaţă să valorizeze camaraderia, altruismul, bucuria de a împărtăşi preocupări comune, dragostea pentru natură, respectul pentru activitatea sportivă şi importanţa sa. Aici ei învaţă să se cunoască, să se autodescopere în armonie cu natură şi în relaţie cu ceilalţi camperi.

Mă simt privilegiată şi bucuroasă de oportunitatea de a colabora cu toţi copiii şi adolescenţii care aleg Tabăra ALEGRIA.

Vă îmbrăţişez cu drag,
Raluca!

REZERVA UN LOC